کارنامه شهید رئیسی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، الگوی مدیران فرهنگی کشور است | احداث ۸ کتابخانه عمومی در حاشیه شهر مشهد در دوران تولیت خادم‌جمهور  سینما‌های کشور دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ خرداد) تعطیل است «جوکر ۲» در آستانه پخش از شبکه نمایش خانگی خبرنگاران مشهدی در روز زیارتی امام‌رضا(ع) نایب‌الزیاره شهدای خبرنگار غزه می‌شوند رویداد «خلاق و نوآور» برگزیدگان خود را شناخت + اسامی بازگشت نجم‌الدین شریعتی با فصل جدید «حسینیه معلی» اعلام روز‌های تعطیلی اجرای نمایش‌های روی صحنه مشهد در خرداد ۱۴۰۳ برگزاری مراسم خاکسپاری «عزیز شبانی» دوبله سریال جنایی «ژن جنایت» برای تلویزیون پخش جهانی «گربه ماهی» آغاز شد ادامه تحقیقات جنایی پلیس درباره مرگ «متیو پری» بازیگر سریال فرندز مستند زندگی «کتایون امیرابراهیمی» در مسیر تولید «لباس عروسی» با بازی رابعه اسکویی در مسیر تولید اهداف و رویکرد‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی تبیین شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) «در سایه سرو» واجد شرایط اسکار شد مرتضی اردستانی، بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

نگاهی به فیلم «استیو جابز» (۲۰۱۵) | ماجرای مرد افسانه‌ای اپل

  • کد خبر: ۵۶۸۸۹
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
نگاهی به فیلم «استیو جابز» (۲۰۱۵) | ماجرای مرد افسانه‌ای اپل
بی شک استیو جابز از تأثیرگذارترین افراد موفق در جهان است که توانست با خلاقیت‌های بی نظیر خود برندی مانند اپل را به جهان معرفی کند؛ برندی که هنوز پرفروش‌ترین آمار فروش محصولاتش به ویژه تلفن همراه، حتی چندین سال پس از فوت استیو جابز نیز حفظ شده است.
شهرآرانیوز - بی شک استیو جابز از تأثیرگذارترین افراد موفق در جهان است که توانست با خلاقیت‌های بی نظیر خود برندی مانند اپل را به جهان معرفی کند؛ برندی که هنوز پرفروش‌ترین آمار فروش محصولاتش به ویژه تلفن همراه، حتی چندین سال پس از فوت استیو جابز نیز حفظ شده است.
 
نگاهی به فیلم «استیو جابز» (۲۰۱۵) | ماجرای مرد افسانه‌ای اپل
 
با وجود اینکه فیلم «استیو جابز» (۲۰۱۵) یگانه فیلمی نیست که درباره این شخصیت تأثیرگذار ساخته شده است، به احتمال کامل‌ترین نمونه به شمار می‌رود و کارگردان آن، دنی بویل، که بیشتر با فیلم «میلیونر زاغه نشین» شناخته می‌شود، توانسته است به خوبی روایتی از زندگی این ستاره دنیای فناوری به ما ارائه کند.

در فیلم استیو جابز که بازیگر نقش جابز در آن مایکل فاسبندر است، به ۳ مقطع حساس در زندگی و کسب وکار این شخصیت توانمند و خودساخته اشاره می‌شود. اولین مقطع مهم در زندگی جابز که در این فیلم به آن اشاره می‌شود، سال ۱۹۸۴ است. در آن سال سیستم عامل «مکینتاش» اختراع شد و اتفاقات زیادی پیرامون این اختراع رخ داد که در این فیلم شاهد آن‌ها خواهیم بود. دومین مقطع مربوط به سال ۱۹۸۸ است که در آن سال تمرکز جابز روی مسئله رایانه‌های «نکست» بود. سومین مقطع هم مربوط به سال ۱۹۹۸ است که در آن سال جابز به اپل برگشت و سیستم عامل «آی مک» مطرح شد.
 
محور اصلی فیلم استیو جابز ۳ اتفاقی است که در بالا به آن‌ها اشاره شد، ولی جدا از این ۳ اتفاق و در خلال فیلم با شخصیت اصلی استیو هم آشنا می‌شویم و نکات مدیریتی مختلفی از او یاد می‌گیریم. کارگردان این فیلم تلاش می‌کند به مخاطب نشان دهد که جابز شخصیتی افسانه‌ای و بدون نقص نداشته است و می‌کوشد مخاطب را با شخصیت واقعی او آشنا کند. در فیلم استیو جابز می‌بینیم که او یک دانشمند بی نظیر است، ولی در عین حال شاهد شخصیتی مغرور و پرمدعا از او هستیم که می‌تواند برای رسیدن به اهداف خودش از هر کسی بگذرد و اطرافیان خودش را قربانی کند.
وقتی درحال تماشای این فیلم هستیم، به خوبی می‌توانیم تکبر را در رفتار و طرز صحبت کردن او ببینیم. جالب است که این فیلم به دلیل صداقتی که در خود داشت، با مخالفت همسر جابز روبه رو شد، ولی درنهایت به اکران درآمد و فروشی موفق را تجربه کرد. در بخشی از این فیلم می‌بینیم که نامزد سابق جابز سراغ او می‌آید و از او می‌خواهد که از فرزند مشترکشان که یک دختر است، حمایت کند. جابز ابتدا توجه و اعتنایی به او نمی‌کند و می‌گوید که این فرزند متعلق به او نیست، ولی کم کم استیو کوتاه می‌آید و تصمیم می‌گیرد که رابطه‌ای خوب و قوی با دخترش بسازد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->