ماجرای حاشیه اخیر سریال «غربت» چیست؟ آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۳ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای تعطیلی پردیس تئاتر مستقل مشهد چیست؟ ماجرای درخواست کمک صابر ابر ، بازیگر سینما و تلویزیون، چیست؟ آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۳ شهریور ۱۴۰۳) برای مردی که عاشق ایران بود | یادی از محمدعلی اسلامی ندوشن به بهانه سالروز تولدش اجرای نقاشی حسن روح الامین و محمدعلی نادری در بامِ کربلای معلی کارمندان خراسان رضوی در روز کارمند رایگان سینما بروند + اسامی سینماها «اسپاسم» به جشنواره بین‌المللی فیلم زنان می‌رود تعطیلی سینما‌ها به مناسبت اربعین حسینی ۱۴۰۳ قرقیزستان و اروگوئه در راه اسکار ۲۰۲۵ آغاز اجرای نمایش «آدمکش» در «شمایل» مشهد + زمان نماهنگ «تنگه دلم» منتشر شد+ فیلم «سه کیلومتر تا پایان جهان» برنده جشنواره فیلم سارایوو شد تغییر چهره حیرت‌انگیز الهه رضایی، مجری قدیمی تلویزیون، بعد از ۴۳ سال + عکس سریال «غربت» و «جوکر ۲» بدون مجوز منتشر شدند توضیحات سمانه نائینی درباره آخرین وضعیت سلامت محمدعلی بهمنی (۱ شهریور ۱۴۰۳) برنامه «گل یا پوچ» یک‌شنبه پخش نخواهد شد + زمان و علت اکران فیلم سینمایی «سرآغاز» در گروه سینمایی هنر و تجربه
سرخط خبرها

نگاهی به فیلم «استیو جابز» (۲۰۱۵) | ماجرای مرد افسانه‌ای اپل

  • کد خبر: ۵۶۸۸۹
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
نگاهی به فیلم «استیو جابز» (۲۰۱۵) | ماجرای مرد افسانه‌ای اپل
بی شک استیو جابز از تأثیرگذارترین افراد موفق در جهان است که توانست با خلاقیت‌های بی نظیر خود برندی مانند اپل را به جهان معرفی کند؛ برندی که هنوز پرفروش‌ترین آمار فروش محصولاتش به ویژه تلفن همراه، حتی چندین سال پس از فوت استیو جابز نیز حفظ شده است.
شهرآرانیوز - بی شک استیو جابز از تأثیرگذارترین افراد موفق در جهان است که توانست با خلاقیت‌های بی نظیر خود برندی مانند اپل را به جهان معرفی کند؛ برندی که هنوز پرفروش‌ترین آمار فروش محصولاتش به ویژه تلفن همراه، حتی چندین سال پس از فوت استیو جابز نیز حفظ شده است.
 
نگاهی به فیلم «استیو جابز» (۲۰۱۵) | ماجرای مرد افسانه‌ای اپل
 
با وجود اینکه فیلم «استیو جابز» (۲۰۱۵) یگانه فیلمی نیست که درباره این شخصیت تأثیرگذار ساخته شده است، به احتمال کامل‌ترین نمونه به شمار می‌رود و کارگردان آن، دنی بویل، که بیشتر با فیلم «میلیونر زاغه نشین» شناخته می‌شود، توانسته است به خوبی روایتی از زندگی این ستاره دنیای فناوری به ما ارائه کند.

در فیلم استیو جابز که بازیگر نقش جابز در آن مایکل فاسبندر است، به ۳ مقطع حساس در زندگی و کسب وکار این شخصیت توانمند و خودساخته اشاره می‌شود. اولین مقطع مهم در زندگی جابز که در این فیلم به آن اشاره می‌شود، سال ۱۹۸۴ است. در آن سال سیستم عامل «مکینتاش» اختراع شد و اتفاقات زیادی پیرامون این اختراع رخ داد که در این فیلم شاهد آن‌ها خواهیم بود. دومین مقطع مربوط به سال ۱۹۸۸ است که در آن سال تمرکز جابز روی مسئله رایانه‌های «نکست» بود. سومین مقطع هم مربوط به سال ۱۹۹۸ است که در آن سال جابز به اپل برگشت و سیستم عامل «آی مک» مطرح شد.
 
محور اصلی فیلم استیو جابز ۳ اتفاقی است که در بالا به آن‌ها اشاره شد، ولی جدا از این ۳ اتفاق و در خلال فیلم با شخصیت اصلی استیو هم آشنا می‌شویم و نکات مدیریتی مختلفی از او یاد می‌گیریم. کارگردان این فیلم تلاش می‌کند به مخاطب نشان دهد که جابز شخصیتی افسانه‌ای و بدون نقص نداشته است و می‌کوشد مخاطب را با شخصیت واقعی او آشنا کند. در فیلم استیو جابز می‌بینیم که او یک دانشمند بی نظیر است، ولی در عین حال شاهد شخصیتی مغرور و پرمدعا از او هستیم که می‌تواند برای رسیدن به اهداف خودش از هر کسی بگذرد و اطرافیان خودش را قربانی کند.
وقتی درحال تماشای این فیلم هستیم، به خوبی می‌توانیم تکبر را در رفتار و طرز صحبت کردن او ببینیم. جالب است که این فیلم به دلیل صداقتی که در خود داشت، با مخالفت همسر جابز روبه رو شد، ولی درنهایت به اکران درآمد و فروشی موفق را تجربه کرد. در بخشی از این فیلم می‌بینیم که نامزد سابق جابز سراغ او می‌آید و از او می‌خواهد که از فرزند مشترکشان که یک دختر است، حمایت کند. جابز ابتدا توجه و اعتنایی به او نمی‌کند و می‌گوید که این فرزند متعلق به او نیست، ولی کم کم استیو کوتاه می‌آید و تصمیم می‌گیرد که رابطه‌ای خوب و قوی با دخترش بسازد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->